На главную страницу
Оглавление

Національне питання.

Астрологічні дані.

 

На завершення національної теми розгляну відповідні астрологічні дані гороскопу Нестора Махна. За національне питання в астрології відповідає знак Рака, Місяць та IV дім. У знаку Рака космограми Нестора Махна ми бачимо Північний Вузол (Раху) – показник кармічного шляху та життєвого призначення людини, каталізатор її духовного розвитку. Тож нічого дивного, що у Нестора Івановича ця «фіктивна планета» знаходиться у знаку батьківщини, родини, предків, історичної пам’яті та рідного дому. Згідно з таким положенням вузлів (Північний – у Раку, Південний – у Козерозі), людина має відмовитися від кар’єризму, владності, імперської величі, високих постів та егоїстичних цілей і присвятити себе служінню батьківщині, відновленню традицій предків та усвідомленню свого власного коріння. Тож Нестору Івановичу потрібно було будувати свій дім (власне, він завжди хотів мати нормальну сім’ю), а у більш широкому вимірі – розбудувати свою рідну країну. Його духовним призначенням була національна ідея, – на жаль, він вчасно не зміг цього зрозуміти.

Улюбленою ідеєю Нестора Махна була анархія – якоюсь мірою, це й є одним із проявів національної української ідеї. Тим більше що вузли у космограмі «батька» формують тау-квадрат на Уран у Терезах (щоправда, аспекти неточні). Тож анархічні уподобання були для нього фатальними. За них він, власне, і постраждав. Крім того, він відстоював інтереси селянства, яке є найповнішим носієм української ментальності. Цілком слушно, що Махно намагався відсторонитися від держави, адже держава пов’язана зі знаком Козерогу, де знаходився Південний Вузол у космограмі Нестора. Тож він уникав навіть слова «держава», будуючи свою анархістську республіку по давньому козацькому зразку. Заміною держави для нього стала етнічна пам’ять (знак Рака). Це значить, що він вірно розумів своє призначення і не ухилявся від виконання свого духовного обов’язку. Інша річ – йому потрібно було консолідуватися з усіма національними (принаймні, позитивними) силами, аби здійснити свій задум. Звичайно, для людей з імперською свідомістю всі національні сили – на одне обличчя: всі погані, а знакові Рака і взагалі би краще на світ не з’являтися. Але з точки зору космічних законів, саме Нестору Махнові було призначено реалізувати програму національного українського відродження – на території, яка за більше ніж сторіччя майже повністю втратила свої етнічні особливості, стала «інтернаціональною» та покірною імперському диктату.

Деякі астрологи (так звані «західники») при аналізі космограми рідко враховують планетоїд Хірон. Як на мене, – дарма. У космограмі Нестора він знаходиться саме в Раку, в надзвичайно сильному положенні, тримаючи три опозиції (єдині в даному гороскопі) до планет у Козерозі – Місяця, Марса та Білого Місяця. Більше того, Хірон тут є Королем Аспектів. Маючи найбільшу кількість зв’язків з планетами космограми, він є найвпливовішим чинником енергетичної трансформації душі людини. Саме Хірон у цій космограмі є перемикачем всіх її енергетичних ритмів і головним комунікатором між іншими планетами. Витворюючи динаміку розвитку особистості, Король аспектів є ключовою планетою гороскопу, відповідальним генератором всіх її вчинків і дій. А оскільки цю роль у космограмі Нестора Івановича відіграє Хірон, планета-миротворець, яка відповідає за поліваріантність, рівновагу, судові, договірні та партнерські відносини, то життя Махна було наповнене постійною роздвоєністю, лавіруванням, компромісами, судовими справами, оцінками та переоцінками. До речі, так звана маневрова тактика ведення воєнних дій, якою прославився Махно, є одним із проявів Хірону в опозиції до Марсу. Саме маневреність і гнучкість його «народної армії» забезпечувала перемогу у боях з переважаючими силами супротивника. Без Хірону така маневреність була би втрачена.

Найбільш важливим питанням для Махна було питання партнерства, а з огляду на опозицію Хірона до Марса – партнерства у військових та інших справах, що вимагають негайних активних дій. Воно й не дивно, адже самотужки в тих умовах він не зміг би втілити в життя свої плани. Несторові завжди доводилося обирати, і не завжди він робив правильний вибір (а хто з нас не помиляється?). З обох сторін Хірон мав кармічні аспекти нонагони до Сатурна в Леві у IV-му (можливо) домі, який сприяв присвоєнню Махнові традиційного національно-козацького звання «батько», а також до Ліліт з Нептуном в Близнюках у XII-му домі (дезінформація, таємні вороги). А враховуючи, що Хірон у Нестора Махна знаходився в знаку Рака, йому потрібно було обирати між різними представниками національних течій і різними формулюваннями національної ідеї. Тож саме питання вибору національної ідеї, а також дієвих партнерів, виховувало і змінювало Нестора Івановича. Він міг, коли треба, бути вірним союзником, хоч як це йому дорого не коштувало, – наприклад, коли він клявся більшовикам у вірності в ситуації зі «зрадою» Григор’єва, або коли він домовлявся з Григор’євим, петлюрівцями, більшовиками тощо.

Як свідчить космограма, питання рідної землі і рідного народу було для Нестора Івановича найголовнішим. Саме по ньому йшла перевірка на відповідність «батька» своїй кармічній програмі (по вузлам). Крім того, якір саморозвитку (Король аспектів Хірон) теж знаходився у площині історичних традицій його рідного народу. Опираючись на них, він мав змогу творчо розвиватися та удосконалювати свою сутність. Саме етнічна пам’ять (а не анархізм, як абстрактна теорія) була найголовнішою у справі очищення його душі.

Відомо, що на поверненні та опозиції вузлів відбуваються дуже важливі, доленосні події в житті людини. Що стосується Махна, то близько до першого повернення вузлів він потрапив до анархістської організації. На опозиції був випущений із Бутирки. Помер на наступному поверненні вузлів, тож зв’язок між цими подіями очевидний. Чи то він виконав свою програму, яку отримав в момент вступу до анархістської організації, чи, навпаки, не витримав кармічного іспиту, – на це питання хай відповідають духовидці.

Космограма смерті Нестора Махна теж доволі красномовна: п’ять планет у Раку, з якого тільки-но вирвалося Сонце із Ліліт, котрі потрапили до першого та другого градусів Лева. У Раку – три особистісні планети (Венера, Меркурій, Марс), Білий Місяць і Плутон у поєднанні з радикальним Північним Вузлом. По цим показникам можна зробити висновок, що він здав екзамен з національного питання на «відмінно». На це вказує Білий Місяць у Раку: в свою посмертну подорож Махно пішов зі світлим багажем національного ґатунку і, очевидно, цим він буде звітувати перед Вищим Судом.

Кінець кінцем, саме на українському питанні зосередився Нестор Іванович наприкінці свого земного існування. Принаймні, в жодному із варіантів інформації про його військово-політичні плани не йшла розмова про все селянство СРСР, – лише про українське. На жаль, космограму смерті Нестора Махна при великому бажанні не назвати світлою та безтурботною. У ній є дві важкі обставини: доволі точне поєднання Чорного Місяця із Сонцем («затемнення духу») і поєднання Чорного і Білого Місяців – відповідно, поруч із Сонцем. В авестійській астрології на таке поєднання показників темряви і світла накладається діагноз «маніхейство», – плутання понять добра і зла. Усі ми, в тій чи іншій мірі, плутаємо ці поняття. Але не кожен з нас отримує такий «дарунок» в космограмі смерті, та ще й коли він «сходить» перед Сонцем. Посмертна програма з такою прикметою вказує на людину, як на очевидного носія духовної плутанини. Одначе Селена і Ліліт потрапили у різні знаки, тож їх вже набагато легше розрізнити. У даному випадку світло стосується питання нації та роду, а темрява – авторитаризму і егоїзму.

Чорний Місяць у Леві характеризує сферу, на якій Махно найбільше «прогорів». Тобто тема «батька», «батьківського» виховання, а також нереалізованого кохання і незавершеної творчості. Із коханням у Нестора дійсно не склалося. Не склалося, очевидно, і з творчістю. Напевно, він таки мав непоганий акторський талант, але реалізовував його не гідним чином: надуривши ворогів, він зривав з себе маску і безжально з ними розправлявся. Крім того, якщо взяти за основу його Сатурн у знаку Лева у IV-му домі, він заривав у землю той талант, який торкався, передусім, національної тематики. Тож по даному питанню є «плюси» і «мінуси». Щось він зміг зробити, а щось – ні.

Якоюсь мірою, тема Сонця з Чорним Місяцем («диявольська спокуса») вже була присутня в гороскопі народження Нестора Махна. Адже диспозитором Сонця, тобто планетою-управителем сонячного знаку, був Плутон, який знаходився у поєднанні з Чорним Місяцем, та ще й на точці сходу. Звідси – своєрідний демонізм та інфернальність, на які указували безліч Несторових знайомих. І ці ж його прикметні риси перейшли за ним в посмертя. До того ж, поруч, – знов-таки, Плутон, як дорифорій Сонця (планета, що передує сходу Сонця). Між Плутоном і Сонцем – Чорний і Білий Місяці, які символізують разом і епоху Змішання, і знак Водолію, що ставить на меті розділення живої і мертвої води, – а всі учотирьох формують ланцюжок планет, що називається стеліумом. Це – алхімічний аспект у тому розумінні, що він сплавляє якості усіх його учасників в одну бурхливу суміш. А з огляду на склад планет, це просто чорно-біла магія. І хто тепер скаже, що Нестор Махно не був характерником?

У даного стеліуму є ще одна суттєва особливість: він знаходиться на межі двох знаків. Тим самим він відкриває двері внутрішнього Зодіаку, у даному випадку – знаку Колісниці (Білої Ведмедиці). Вона символізує творчу довершеність і повноту знання, а також вічну дорогу у пошуках ідеалу. Біла Ведмедиця є улюбленим сузір’ям авестійців (і, отже, індоєвропейців). Вона символізує сім священних професій, які існували в зороастрійському суспільстві, і тим самим уособлює всі головні людські таланти. Біла Ведмедиця співвідноситься зі знаком Лева у зовнішньому Зодіаку і якоюсь мірою аналогічна Творцю Ахура-Мазді. Її спокуса пов’язана з талантом і харизматичною відзначеністю. Людина привертає до себе величезну увагу, – здається, саме це і відбувається з Нестором Івановичем навіть після смерті. Якщо раніше комуністична, білогвардійська та значною мірою націоналістична преса поливали його тонами бруду, називаючи бандитом та психічно хворою людиною, то зараз його здебільшого хвалять та возвеличують. Напевно, це і є спокуса для його душі в посмерті. Тож головне (за Білим Місяцем) – не відриватися від власного коріння.

У космограмі Нестора Івановича були аж три магічні, септильні аспекти. Вони утворилися між Юпітером та Ураном, Сонцем та Місяцем, а також Нептуном, поєднаним з Ліліт, і Північним Вузлом. З цієї причини у житті Махна було багато містичного і малозрозумілого. Септильні аспекти пов’язані з чудесами, контактами з потустороннім світом, накладанням різних планів буття і незрозумілими подіями та явищами у житті людини. Це і фантастичне виживання в надскладних умовах, коли Махно, прошитий кулями, повинен був загинути, але якимось чудом виживав, і вдалі прориви через лінію фронту у найщільніших його ділянках, і згущення й зупинки часу, коли махновська армія несподівано з’являлася в місцях, далеких від очікуваних і взагалі на той момент можливих, і здатність жити, проводячи в сідлі велику кількість часу, чи не щоденно вступаючи у бій із супротивником, без однієї легені, ще й потерпаючи від тифу. А епілепсія? Лікарі вважають, що ця хвороба невпинно руйнує людську особистість. Із кожним її приступом людська свідомість зазнає все більших незворотних змін, аж до повної втрати розуму. Махно був виключенням з цього правила. Ніхто не може заперечити, що ця людина до кінця свого життя лишалася осудною, тверезомислячою і адекватною. У Достоєвського, до речі, була така ж проблема зі здоров’ям, і він не втратив почуття реальності до самої смерті. Принаймні, у його останніх творах нема і натяку на незворотні зміни особистості. Хоча окремі читачі й вважають Федора Михайловича божевільним, але така позиція розповідає більше вже про них самих.

Сонце з Місяцем в септилі формує видатну особистість, здатну якимсь містичним чином комбінувати розум з підсвідомістю. А враховуючи те, що Місяць (за моєю версією) знаходився у VIII домі, то ця людина мала величезні магічні здібності, які особливо часто проявлялися в екстремальних ситуаціях і забезпечували передчуття небезпеки («вовче чуття»). Інші два аспекти ще більше посилювали ці властивості. Отже, за сугестивно-магічний дар Нестора Махна, який робив його характерником (принаймні, в очах людей), відповідали і Сонце з Меркурієм у Скорпіоні, і Плутон з Нептуном на точці сходу, і заповнений VIII дім, і три септильних аспекти, і деякі інші дані. Підсилюючи одне одного, вони у результаті сформували харизматичну особистість, про яку не втомлюються говорити навіть після смерті. Тож справа Нестора Махна живе і з часом не втрачає актуальності.

Цікава особливість: у радиксі Махна дух (Сонце) пов’язаний із темрявою (Чорним Місяцем), через поєднання диспозитора Сонця – Плутона з Чорним Місяцем, а душа (Місяць) пов’язана зі світлом, через поєднання Місяця та Білого Місяця. І в гороскопі смерті та ж тенденція повторюється: Чорний у поєднанні із Сонцем, а Білий знаходиться у знаку Рака, де управителем є Місяць, при тому що сам Місяць потрапив до Козерогу, якраз на радикальні планети Махна, в т.ч. на Білий Місяць. Це своєрідна рецепція між гороскопами народження і смерті: у гороскопі смерті Білий Місяць у знаку Рака, а його управитель Місяць – в поєднанні з Білим Місяцем радиксу. Він підсилює своїм світлим впливом національну тематику. Але з іншого боку – подібна ж ситуація із темними силами: Чорний Місяць у Леві, а його управитель Сонце – у поєднанні з нею. Тобто тема боротьби добра і зла ще більше акцентується в посмертній програмі Нестора Махна. Зло пов’язане із духом (чи свідомістю), а добро – з душею (підсвідомістю). І над всім тим майоріє темний стяг Плутону – магія, сугестія, велика сила, народні маси, а на більш низькому рівні – війни й катастрофи.

Про що у даному випадку може свідчити Ліліт у поєднанні з Сонцем? Це – диявольська спокуса, але не фатум. Людська душа має всі необхідні сили для подолання будь-якої спокуси. Світло може подолати пітьму. Розпалюючи свої духовні й творчі якості, людина може спалити і знищити диявола в самій собі. І в першу чергу – завдяки контакту з Білим Місяцем. Опираючись на сутність Рака, цілком можливо здійснити новий проект на основі давніх доробок предків. Адже змогли махновці форсувати Сиваш по зразку характерника Івана Сірка та його козаків. Проблема запорожців лише в тому, що вони вирішували свої проблеми одноосібно і нерідко – на шкоду українству. Це і є спокуса знака Лева. А в гороскопі смерті Нестора Махна навіть Південний Вузол знаходиться у Леві, – отже, він послаблює цей знак, тим самим надаючи більше шансів Раку.

Тема боротьби добра і зла – це, по великому рахунку, тема Водолія. Управитель Водолія – Уран, який знаходився у центрі конфігурації «тигр» в космограмі Махна. Свобода була його життєвим кредо, тож варто подивитися, у що це вилилося, коли Уран став повертатися на власне місце. Тоді ця тема анархічної свободи у розумінні Нестора Махна могла отримати своє концептуальне втілення. 1888 рік (народження Махна) + 84 роки (цикл Урану) = 1972 рік, рік початку 44-річного циклу комети Шумейкера-Леві №9, про яку я писала в книзі «Пятый день творения: эра Водолея». Існує ще один цікавий збіг: Північний Вузол у радиксі Махна, з яким поєднався Плутон в гороскопі його смерті, співпадає із положенням Сонця 16-17 липня, звідки в 1972 р. розпочинається кометний цикл. Тож виходить, що програма комети Шумейкера-Леві включає в себе втілення задумів Махна про побудову світового анархічного суспільства? Навряд чи це можливо, бо мало узгоджується з обставинами Апокаліпсису. Я розумію, що анархісти не узгоджують свої програми з християнською доктриною. Але ж я узгоджую. Бо треба брати до уваги не тільки власні мрії та бажання і виплекані на їх основі інтелектуальні схеми, але й реальний стан справ.

Уран є дальньою планетою, тому не людина на власний розсуд формулює по ній свої задачі, а вона сама (точніше, вищі сили – через неї) здійснює свою космічну програму через людину. Тож справжній задум планети свободи Нестора Махна, скоріш за все, доволі мало стосувався анархічного державного устрою і, тим більше, комунального життя громади. Космічний задум його Урану пов’язаний з містеріями ери Водолія та боротьбою добра зі злом, притаманної епосі Розділення. Вищим силам було байдуже, як до питань есхатології ставився сам Махно і як він сам собі пояснював свою жагу до бурної діяльності в ім’я свободи.

Як безліч видатних особистостей, Нестор Махно був фатальною людиною. І основний акцент цього фатуму був спрямований на національне питання, питання рідної землі та історії його народу. Сaме не достатньо чітка і незрозуміла позиція Махна у цій царині стала причиною багатьох нещасть, що спіткали згодом Україну. Однак, як показала космограма смерті, він виявився не безнадійним.


Назад

 

Вперед